.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تصادف در گیلان 13 درصد افزایش یافت

سرپرست پلیس راه استان از افزایش 13 درصدی تصادف در استان خبر داد.

سرهنگ غلامرضا سیری افزود: در کمتر از دو ماه گذشته 500 فقره تصادف در محورهای اصلی و فرعی گیلان روی داده که 65 فقره بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی با اعلام اینکه در این حوادث 119 نفر فوت کردند و 624 نفر مجروح شدند، ادامه داد: انحراف به چپ، سبقت غیر مجاز و نبود سامانه روشنایی در جادهها برای افزایش دید رانندگان در شب از مهمترین عوامل حوادث جاده ای در گیلان است.

سرپرست پلس راه گیلان همچنین با بیان اینکه با بکارگیری روشهای علمی و اهمیت دادن به موضوع ایمنی در حمل و نقل جاده ای بخش قابل توجهی از ضایعات را کاهش می دهد، افزود: برای رسیدن به این هدف ضرورت دارد عوامل مؤثر در تصادفات مورد بررسی قرار گرفته و میزان نحوه تأثیر عوامل مختلف در بروز تصادفات به صورت دقیق و کارشناسی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی خطای انسانی، فیزیکی و ضعف و نارسایی در قوانین و نظارت بر اجرای آن را از عواملی بروز تصادفات جاده ای دانست و اظهار امید واری کرد: با بررسی تصادفات و ارائه راهکارهای لازم برای پیشگیری از عوامل مهم تصادف قدمهای مثبت در راه ارتقای سطح ایمنی و کاهش تلفات جاده ای برداشته شود.

سیری مهمترین عامل بروز تصادفات جاده ای را خطای انسان اعلام کرد و افزود: تحلیلهای انجام شده بیانگر این است که منشأ بیش از ۷۵ درصد از سوانح جاده ای عوامل انسانی هستند.

وی بی احتیاطی و بی مبالاتی، عدم مهارت، بی دقتی و عدم توجه رانند گان به مقررات، خطاهای رفتاری و عمدی نظیر (سرعت و یا سبقت غیر مجاز، عدم رعایت حق تقدم، استفاده نامطلوب و بیجا از نور چراغ) لجبازی رانند گان و عدم تسلط بر اعصاب و روان، ایجاد موقعیتهای خطرناک برای همدیگر در طول مسیر، بی توجهی عابران پیاده به مقررات، مصرف مواد الکلی و داروهای خواب آور، خستگی مفرط، رانندگی در سنین بالا و یا سنین جوانی عوامل عمده وقوع سوانح جاده ای در بعد انسانی عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه دو عامل فیزیکی جاده و وسایط نقلیه عواملی هستند که در تصادفات قابل محاسبه هستند که هرکدام به تنهایی می تواند از عوامل تصادف بوده یا درصد تصادف را افزایش دهند، افزود: مسائلی که در جاده موجب بروز تصادف یا شدت و افزایش نرخ تصادف می شوند عبارتند از عرض جاده و خرابی جاده است.

سیری یاد آورشد: کیفیت نامناسب سطح سواره رو بخش عمده ای از راهها، گنجایش کم، تجاوز به حریم راهها، افزایش ساخت و ساز در حریم راهها، عدم سازماندهی راههای ورودی و خروجی از مسیرهای اصلی به ویژه در ورودی شهرهای واقع در طول مسیر، عدم رعایت اصول هندسی در پاره ای از راهها و عدم وجود علائم راهنمایی در مکانهای مورد نیاز، نبود خط کشی واضح، نبود جان پناه نظیر گاردریل و دیوار حفاظتی در پرتگاهها، دسترسی های متعدد از کناره راهها به سطح راهها، مجزا نبودن مسیرهای رفت و برگشت در اکثر راههای کشور و عدم نگهداری اصولی و به موقع از راه از جمله عواملی هستند که باعث بروز بخشی از سوانح جاده ای و تلفات انسانی و مالی فراوانی می شوند که بر اساس تحلیلهای موجود تنها ۱۰درصد سوانح را این عامل به خود اختصاص داده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.